zondag 15 oktober 2017

Bespuugd en uitgescholden: 'Onwetendheid en frustratie, ze weten niet beter'

Bij de organisatie van de marathon was er vandaag een belangrijke rol weggelegd voor de verkeersregelaars. Ze hebben het beste met iedereen voor en toch wordt er tegen ze geschreeuwd, gescholden en zelfs op ze gespuugd.

Mensen die tussen de lopers door het parcours willen oversteken, moeten soms even geduld hebben. En dat is niet iedereen gegeven: 'Schreeuwen, schelden. "Klootzak, ga aan de aan! We willen er langs!", roepen ze dan. Maar ja, altijd netjes blijven, hé', vertelt een opvallend vergevingsgezinde verkeersregelaar.

Hij blijft namelijk rustig en relaxed, zelfs als hij wordt bespuugd. 'Het is onwetenheid en frustratie, ze weten niet beter. Als ik boos zou worden, betekent het dat zij weten wat ze aan het doen zijn. Ik kan er beter om lachen, zeker met dit mooie weer.'

In plaats daarvan besteedt hij zijn energie aan de deelnemers van de marathon. 'Natuurlijk moedig ik ze aan. Dan roep ik: "Vamos! Vamos!" En dan zeggen zij: "Wat?!" Ik kan het ook op zijn Amsterdams hoor: "Even doorwaggelen, ouwe!"'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2yLejSP'Onwetendheid%20en%20frustratie,%20ze%20weten%20niet%20beter'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten