maandag 30 oktober 2017

Hakim Ziyech wil Champions League spelen: 'Ik wil een stap maken'

Hakim Ziyech wil volgend jaar absoluut Champions League spelen. Of dat bij Ajax of bij een andere club is, dat maakt hem niet uit. Dat zegt de aanvallende middenvelder in een gesprek met de Volkskrant.

'Ik wil een stap maken, dat is mijn doel, dat steek ik niet onder stoelen of banken. Maar mijn hoofddoel is het kampioenschap. We zijn nog te slordig, te onrustig, maar er zit een stijgende lijn in. Net als vorig seizoen', zegt Ziyech in de krant

Lees ook: Ajax wint moeizaam van Willem II: 1-3

Wegvallen Nouri
Na een moeizame start van de hele club door het wegvallen van Nouri - ook op Ziyech had dit een enorme impact, zijn de resultaten nu positiever. De club beleeft de beste oktobermaand sinds elf jaar. Er werden twaalf punten uit vier wedstrijden gehaald en vijftien keer gescoord. Ajax kreeg twee doelpunten tegen.

Lees ook: Ajacieden vol vertrouwen voor Klassieker: 'Het kan eigenlijk niet mis gaan'

'Donderwolkje is weg'
Nu heeft Ziyech de last van zijn schouders geschud en is hij een vrijer man. 'Ik laat me door niets meer gek maken. Het donderwolkje boven mijn hoofd is weg. Uit negatieve dingen probeer ik nu het positieve te halen.'

Lees ook: Hakim Ziyech leidt gretig Ajax naar eerste zege van het seizoen

Achterstand opgelopen
Na de zomer was de nummer 10 nergens toe aan te sporen. 'De eerste maand had ik  nergens zin in. Niet in praten, niet in trainen, niet in wedstrijden; niets. Dan loop je achterstand op. De hele groep heeft het zwaar gehad. Mensen beseffen die impact niet, onderschatten het. Het is ook moeilijk voor te stellen. Maar die familie is zo sterk, joh, echt niet normaal. Als ik zie hoeveel kracht zij uitstralen, dan denk ik: waar maak je je nog druk om, Hakim?'

Lees ook: 'Ajax weigert ook megabod op Ziyech'

'Er groeit iets onoverwinnelijks'
Nu lijkt het team er grotendeels bovenop. 'De sfeer in het team is supergoed, we hebben elkaar erdoorheen getrokken. Er groeit weer iets onoverwinnelijks. We komen eraan.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2iNjRW7'Ik%20wil%20een%20stap%20maken'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten