zaterdag 30 januari 2016

Leerlingen Damstede Lyceum bouwen waterstofauto

Niet veel middelbare scholieren zullen het de leerlingen van het Damstede Lyceum in Noord nadoen. Een auto bouwen die op waterstof rijdt. Daarmee doen 4 en 5 vwo'ers mee aan een race voor milieuvriendelijke auto's, die dit jaar in Londen wordt georganiseerd.

'De auto rijdt 1 liter op 750 kilometer. Dat is zuiniger dan de meeste Hummers, lacht projectleider Yavuzhan Mercimek. De 13 leerlingen die meedoen aan het project regelen alles zelf. Van techniek, tot social media.

Iedereen heeft z'n eigen motivatie om mee te doen. 'Van mijzelf weet ik dat ik verplicht was door mijn moeder. Ze heeft nogal het beste met me voor. Ik ben haar wel dankbaar', zegt Yavuzhan. Het team wil onder andere nog een nieuwe aerodynamische kap voor de auto. Hiervoor zijn ze nog op zoek naar extra sponsoren. 



from AT5 - nieuws http://ift.tt/1m5y8co
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten