zondag 31 januari 2016

Van der Vleuten wint opnieuw Jumping Amsterdam

Maikel van der Vleuten heeft voor de tweede keer na 2007 de Grote Prijs van het Jumping Amsterdam, in een uitverkochte Rai, gewonnen. Met zijn paard Arera C versloeg Van der Vleuten zijn landgenoten Doron Kuipers en multi-kampioen Jeroen Dubbeldam.

Van der Vleuten werd ook gehuldigd als beste ruiter van alle internationale rubrieken. 'Mijn vader Eric had al een paar ruiters in de barrage gezien en gaf me wat tips. Ik heb me aan dat plan gehouden, wat ik in mijn hoofd had. Omdat ik met Arera C overal een voorwaartse afstand kreeg, won ik het op tijd.'

Aanvankelijk zou Van der Vleuten de wereldbekerwedstrijd in Zürich rijden, maar koos toch voor Jumping Amsterdam. 'Jumping Amsterdam is zo’n mooi concours, daar wil je gewoon rijden. Als je dan wint is extra mooi.'

Lees ook: Heel weekend paarden kijken in de RAI



from AT5 - nieuws http://ift.tt/1NKatom
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten