donderdag 28 januari 2016

Tentoonstelling met werken van Herman Brood: 'Mooi overzicht'

De werken van Herman Brood, die dit jaar zeventig zou zijn geworden, zijn sinds vandaag in het Museum Jan van der Togt in Amstelveen voor iedereen te zien. Er hangen schilderijen en tekeningen uit een aantal privécollecties, waaronder van de familie Brood.

'Ik heb weleens het idee dat die leeftijd zeventig, dat Herman daar zelf niet blij van geworden was', zegt weduwe Xandra Brood. 'Ik denk niet dat hij nu vol trots zou zeggen, ik ben nu zeventig geworden. Maar ja, en vijftien jaar geleden overleden, het is wel allemaal samen dus we hadden zoiets van, we gaan er een mooie avond van maken.'

'Ik denk dat mijn vader sowieso de aandacht cool vindt en het is ook echt een mooi overzicht', stelt zijn dochter Lola. 'Ik denk dat mijn vader het ook heel leuk zou vinden om samen met mij hier te hangen, dat ik mijn eigen hoekje hier heb. Supervet, het is voor mij ook de eerste keer dat ik er zo hang.'

Lees ook: Documentaire over Herman Brood als kunstenaar

De expositie is tot 20 maart te zien.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/1nBqYOT'Mooi%20overzicht'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten