woensdag 27 januari 2016

Benefietavond Koffiehuis voor nieuwe keuken. 'We hebben nu alleen een magnetron'

Woensdagmiddag heeft het Koffiehuis van de Volksbond een benefiet gehouden in de Posthoornkerk aan de Haarlemmerstraat. Dak- en thuislozen kunnen in de Haarlemmerstraat terecht voor een goedkope kop koffie, wat te eten en rust.

Maar het Koffiehuis heeft een nieuwe keuken nodig en wil verbouwen. Ook moet er een nieuw toilet komen. In de keuken moeten straks maaltijden worden bereid die vervolgens worden verkocht en er zal een soort buurtrestaurant worden gestart. Maar helaas krijgt het Koffiehuis geen subsidie meer en moeten er naar andere middelen gezocht worden om de keuken te betalen. Daarom werd er een benefietmiddag en -avond gehouden. In totaal is er 30.000 euro nodig.

Tijdens de benefietmiddag was er onder meer live muziek en een daklozentheater. Het Koffiehuis is voor veel dak- en thuislozen al jaren een steunpunt. 'Ik kwam vijftien jaar geleden terug naar Amsterdam. En ik was knap in de war, zeg maar, door allerlei oorzaken. En het Koffiehuis was één van de plekken waar ik letterlijk een huis zonder huis had gevonden. Ik heb daar situaties meegemaakt en ik zal zeggen: het redt levens', zegt een trouw bezoeker.

Initiatiefneemster Corine Romers: 'Het benefiet is voor de dak- en thuislozen waar geen subsidie voor is. Wij moeten met dubbeltjes en kwartjes werken. En iemand zei op een gegeven moment: er moet eigenlijk een nieuw toilet komen. En ik word de volgende dag wakker en ik zeg, benefiet!'

En een keuken is hoognodig, volgens Romers. 'We hebben nu alleen een magnetron. We moeten geld gaan genereren om de boel wat beter op te zetten. Dus met een nieuwe keuken kan er ook wat geld verdiend worden', zegt Romers. Hoewel ze nog geen idee had hoeveel geld er is opgehaald, vond ze de belangstelling 'overweldigend'. 'De warmte van de bekende kunstenaars uit de buurt straalt er vanaf.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/1ZUw8Bm'We%20hebben%20nu%20alleen%20een%20magnetron'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten