zondag 31 juli 2016

'Sylvana Simons is denk ik een rolmodel voor veel mensen'

Bezoekers van het Kwaku-festival in het Nelson Mandelapark discussiëren vanavond over de vraag wie hun zwarte rolmodel is.

Volgens Imara Limon van het Amsterdam Museum zijn er genoeg zwarte rolmodellen, maar wordt er aan hen nauwelijks aandacht besteed. Daardoor zouden mensen met een donkere huidskleur niemand hebben om zichzelf mee te vergelijken. Hier hoopt Limon verandering in te brengen. 

'Een rolmodel is  heel erg belangrijk, omdat het iemand is waar je je aan kunt spiegelen', aldus Limon. 'En je moet je gewoon kunnen verbeelden in de toekomst, zou dit iets wat ik ook kan doen, is dat iets wat ik ook kan. En als je alleen maar witte mensen ziet die dat doen, ga je ook twijfelen, kan ik dat wel?'

Zelfs heeft ze ook een rolmodel. 'Sylvana Simons, ik denk een rolmodel voor veel mensen. De media beïnvloedt vandaag de dag het gedachtegoed. En Sylvana Simons is iemand die zich uitspreekt voor de zwarte gemeenschap en dat vind ik zelf heel inspirerend en ik denk dat nog veel meer mensen dat vinden.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2ajmpn2'Sylvana%20Simons%20is%20denk%20ik%20een%20rolmodel%20voor%20veel%20mensen'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten