zaterdag 30 juli 2016

Amsterdamse roeiers naar Olympische Spelen: '2,5 kilo havermout in koffer mee'

Nog een kleine week en dan beginnen de Olympische Spelen in Rio. De Amsterdammers Robert en Tone gaan vol voor goud, ze doen beide mee bij het onderdeel roeien acht.

'Hoe ik het ga hebben in Rio? Ik denk vooral warm, druk', zegt Robert Lücken. Tone Wieten: 'Ik ben vooral heel erg benieuwd. Ik ben nog nooit naar de Olympische Spelen geweest. Ik kijk er echt heel erg naar uit.'

Robert laat zijn hond thuis tijdens de Spelen: 'Mijn vriendin gaat wel mee.' Tone stopt iets bijzonders in zijn koffer, namelijk 2,5 kilo havermout: 'Ik weet niet of ze dat daar hebben.'

Wat de acht mannen moeten doen voor goud? 'We roeien een acht. Dus we zijn acht individuen. We moeten dus met zijn allen synchronisch bewegen. Ook qua mindset moeten we helemaal hetzelfde zijn. Als dat gebeurt, komt er goud', zegt Robert hoopvol.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2alMbIO'2,5%20kilo%20havermout%20in%20koffer%20mee'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten