donderdag 28 juli 2016

Geen concrete dreiging tijdens Gay Pride: 'We gaan er gewoon een heel groot feest van maken'

Er is geen concrete dreiging voor een aanslag tijdens de Gay Pride. Wel neemt de gemeente extra maatregelen: zo mogen er geen auto's geparkeerd worden langs de Prinsengracht.

Gisteravond hield de gemeente samen met de politie een bijeenkomst over de veiligheid rondom de botenparade. 'Er zijn natuurlijk wel mensen die denken ''het is allemaal zo eng'' ''moet ik wel meegaan?'' dan denk ik ook: ja ga je nou iets wat heel leuk is laten? Er is geen serieuze dreiging op dit moment. Je kan ook op je fiets worden aangereden. Dan kan je beter op een boot staan en heel veel lol hebben', zegt Menno Köhler organisator van één van de boten tijdens de Gay Pride.

'Heel veel mensen kijken ernaar uit omdat het een mooi evenement is voor Amsterdam. Ik weet niet of er heel veel extra mensen zenuwachtig zijn. Ik denk alleen niet dat er straks heel veel mensen met bibberende knieën op een boot zitten', vertelt Souad Boumedien, die meevaart op de Marokkaanse boot. Nassiri Belaraj vult haar aan: 'Die indruk heb ik ook niet. We gaan er gewoon een heel groot feest van maken. Iedereen heeft er zin in. We hebben net een bijeenkomst gehad over de stand van zaken en het ziet er allemaal goed uit.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2agvelF'We%20gaan%20er%20gewoon%20een%20heel%20groot%20feest%20van%20maken'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten