dinsdag 27 december 2016

Zorgen om veranderende regels voor verspreiding reclamefolders

Sommige ondernemers maken zich grote zorgen over de veranderende regels rondom het verspreiden van reclamefolders. Per 1 juni 2017 gaat het opt-in-systeem gelden, waarbij Amsterdammers alleen nog reclame op hun deurmat krijgen als ze dit op hun brievenbus kenbaar maken.

Ondernemers die sterk afhankelijk zijn van deze vorm van marketing vrezen dat zij hun aanwas van nieuwe klanten kwijtraken.

'Ik heb heel veel klanten die hier voor de eerste keer binnenkomen op basis van een kortingsbon. Met die bon komen mensen hier binnen', legt zelfstandig ondernemer Hugo Bausch uit. Met zijn kleine massagepraktijk aan huis zegt hij voor een groot deel afhankelijk te zijn van zijn reclamefolders. Hij heeft daarom een protestbrief naar de gemeente gestuurd.

Bausch ziet een duidelijk verschil met de grote pakken reclame van bekende merken die vaak direct in de prullenbak verdwijnen. Hij wil dan ook dat er voor ondernemers zoals hij een uitzondering wordt gemaakt, maar daar ziet de gemeente niets in. 'Het blijft gewoon voor iedereen mogelijk. Iedereen die folders wil blijven ontvangen, kan dat gewoon blijven doen. Ook voor die kleine ondernemer', aldus wethouder Abdeluheb Choho (Durrzaamheid).



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2hKKOEE
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten