donderdag 29 december 2016

Grote drukte bij emotionele oliebollenbakker: 'Iedereen in de winkel is mijn vriend'

Honderden steunbetuigingen, Bekende Nederlanders in de zaak en een heuse Facebookactie die tweeduizend keer werd gedeeld. Bakkerij Venekamp aan de Ferdinand Bolstraat was vandaag met stomheid geslagen. Gisteren stond oliebollenbakker Alfred Kroeze nog te huilen boven zijn eigen product en nu staat zijn winkel vol met mensen die oliebollen komen halen.

Zelf neemt hij ook een flinke hap van zijn oliebol. 'Ik maak helemaal gehakt van die AD-krant-test... Laat ze maar komen!'

Toch nog even terug naar gisteren, voor wie het gemist had. Bakkerij Venekamp kwam in Amsterdam het slechtst uit de Oliebollentest van het Algemeen Dagblad. Een 4,5 kreeg de bol. 'Gebakken lucht'. luidde de kritiek op de bollen. Alfred Kroeze vond het vreselijk. 'Ik moet nu al huilen, het voelt alsof er iemand in mijn familie is overleden, serieus.'

Maar dankzij massale steun via sociale media ligt het vierentwintig uur later helemaal anders. 'Ik ben zo blij als een klein kind', zegt Kroeze. 'Iedereen steunt me, ik wil jullie bedanken, AT5 en Facebookers.'

De bakker is in één klap beroemd in Amsterdam. De klanten kwamen uit de hele stad vandaag voor een knuffel en een selfie. Vanwege de drukte bleef de hele dag het winkelbelletje van de deur gaan.

Dat de oliebollen volgens het AD niet zo geweldig waren, vinden de klanten niet erg. Een van hen zegt: 'Ach, AD... Dat maakt toch niet uit?' De drukte doet de oliebollenbakker in ieder geval veel.

'Ik besef het allemaal nog niet, misschien komt het nog', zegt Kroeze. 'Iedereen die in de winkel komt, is mijn vriend.'

 

 



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2ilE9Ev'Iedereen%20in%20de%20winkel%20is%20mijn%20vriend'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten