donderdag 29 december 2016

Agente vertelt over vuurwerkincident: 'Dit had zo fout kunnen gaan'

'Toen ik zag dat er allemaal glas over de weg lag en ik me realiseerde dat ik niks had, wist ik: dit had zo fout kunnen gaan.' Dat vertelt politieagente Lotte Wagemaker. Bij het incident tijdens oud en nieuw vorig jaar was zij aan het werk op het Lambertus Zijlplein in Nieuw-West.

Op 112vandaag.nl vertelt Wagemaker over haar ervaring. 'Mijn collega's en ik reden met onze bus langs het politiebureau, toen we een voor ons bekend groepje jongens zagen staan. Een van de dertig jongens pakte iets van de grond en gooide het met opzet richting de politiebus.' Het bleek te gaan om een stuk illegaal vuurwerk, dat zorgde voor een grote knal.

'Gelukkig kon ik me nog omdraaien, ik voelde een enorme luchtverplaatsing en hoorde een enorme knal. Het glas versplinterde en ik dacht: er moet enorme schade zijn. Maar ben ik eigenlijk wel oké?'

De politieagente stapte na het incident uit de bus. 'Het glas viel van me af en het hele zitgedeelte lag vol met scherven. Toen realiseerde ik me: dit had zo fout kunnen gaan.'

'Later hoorde ik in de media dat er tijdens oud en nieuw weinig incidenten waren gebeurd. Die berichtgeving strookte totaal niet met mijn gevoel, omdat ik bij het incident was. Het was meer geluk dan wijsheid.'

Na de ervaring heeft Wagemaker geholpen met de voorlichting omtrent vuurwerkoverlast.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2hxooJp'Dit%20had%20zo%20fout%20kunnen%20gaan'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten