woensdag 28 december 2016

Oliebollenbakker kapot van slechte beoordeling: 'Ik moet nu al huilen'

Bakker Alfred Kroeze van bakkerij Venekamp aan de Ferdinand Bolstraat kan er niet over uit. Van de Amsterdamse geteste bakkers kwam hij het slechtst uit de AD-oliebollentest. Zijn oliebollen werden met een 4,5 als ´(zeer) slecht' beoordeeld. 'Ik moet nu al huilen', zo reageert hij aangeslagen.

'Het leek wel alsof er iemand overleden was in mijn familie, serieus.' Volgens het testpanel gaan zijn bollen onderuit door de te overheersende kaneelsmaak. Ook kreeg hij als kritiek mee dat hij "gebakken lucht" verkoopt. 'Ik maak al vijfenveertig jaar oliebollen en nu kan ik het niet meer? Sorry dat ik moet huilen.'

Voorbijgangers lijken het niet eens met het harde oordeel uit de oliebollentest. 'Heerlijk! Ik vind hem ontzettend lekker. Ik geef hem een 8,5.' Een andere voorbijganger sluit zich daarbij aan. Kroeze: 'Volgend jaar sta ik nummer één, wat er ook gebeurt. Ik ga nu al kijken wat ik kan doen.'

In de rest van Amsterdam zou volgens het testpanel eveneens geen goede bol te krijgen zijn. Bij de eerste zestig bakkers is geen Amsterdammer te bekennen. Op plaats 67 eindigde de Oliebollerie bij de ingang van Schiphol met een magere 6,5. 

'Compacte structuur, waardoor de bol een beetje stijf aanvoelt. De vulling is aan de zuinige kant. Maar met wat poedersuiker', zo luidde het oordeel. De oliebollenbakker op de luchthaven doet de kritiek af als onzin. 'Best of the less, denk ik. Wij zijn tevreden met een 6,5', zo zegt hij desgevraagd. Ook de klanten lijken de bol te waarderen. 'Nee, dat vind ik niet. Er zitten genoeg krenten en rozijnen in.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2iqQrbH'Ik%20moet%20nu%20al%20huilen'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten