vrijdag 30 december 2016

Urenlang wachten op Schiphol: 'Kan me niet klaarmaken voor oudejaarsavond'

De dichte mist zorgt voor de derde dag op rij voor grote problemen op luchthaven Schiphol. Vakantiegangers zijn het spuugzat.

Urenlang zaten veel reizigers vanavond al te wachten. 'We zijn moe, we hebben honger, breng ons naar huis alstublieft', aldus een van de gedupeerden. Een ander: 'Het is nu acht uur. Dus we moeten nog negentien uur wachten.'

Door de problemen valt de jaarwisseling voor veel reizigers in het water. Een van hen kan pas op 2 januari vliegen. 'Ik kan niet koken, ik kan me niet klaarmaken voor oudejaarsavond. Ik wil feesten!' Een Nederlandse vrouw die naar Londen wil werd er ook verdrietig van. 'Ik denk, ik ga lekker naar huis, champagne, dan ga ik huilen en dan is het weer over.'

Lees ook: Mist hindert vliegverkeer op Schiphol

Voor morgen lijkt er goed nieuws te zijn. Omdat de weersvooruitzichten een stuk beter zijn, stopt KLM dan met het preventief schrappen van vluchten. 'Zoals het er nu naar uitziet, draaien we volgens de gewone dienstregeling', aldus een woordvoerster.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2hBe9DJ'Kan%20me%20niet%20klaarmaken%20voor%20oudejaarsavond'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten