donderdag 29 december 2016

Vanaf vandaag vuurwerk te koop: 'Van mijn moeder mag ik eigenlijk niets meer kopen'

Vanaf vandaag kan er weer vuurwerk worden gekocht. Ondanks dat meer dan de helft van de Amsterdammers consumentenvuurwerk liever ziet verdwijnen, werd er door anderen gewoon weer groots ingekocht.

Op de vraag hoeveel er gemiddeld per jaar aan vuurwerk wordt uitgegeven, reageren kopers verschillend. 'Ik weet het niet, ik denk tweehonderd euro per jaar?', zegt een jonger. Een ander betaalt jaarlijks zo'n 130 euro.

Hoeveel vuurwerk er vandaag al over de toonbank is gegaan, wil Tom Klarenbeek van vuurwerkverkopen.nl niet zeggen. 'Dat is geheim van de smid, maar de mensen besteden leuk.'

Lees ook: Vuurwerk in je oog: kruit moet er uit

Naar verwachting wordt er dit jaar minder knalvuurwerk gekocht en neemt het siervuurwerk in populariteit toe. Volgens Klarenbeek zijn de 'knallers van het jaar' de vuurwerkpotten. 'Die zet je neer en steek je één keer aan en geeft veertig tot vijftig mooie siervuurwerkschoten.'

Toch moeten de vuurwerkfanaten nog even wachten met afsteken, dat mag pas op oudejaarsavond.

Een van de jonge kopers mocht eigenlijk niet meer vuurwerk kopen van zijn moeder. 'Volgens haar heb ik al te veel spullen uit Polen gehaald, dus misschien kan je dit shot beter uit het item halen. Zij kijkt ook wel eens RTV.' Gelukkig was het interview met AT5.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2iJ4DfM'Van%20mijn%20moeder%20mag%20ik%20eigenlijk%20niets%20meer%20kopen'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten