zaterdag 31 december 2016

Oliebollen en Staatsloten vliegen over de toonbank: 'De helft geef ik aan een goed doel'

Amsterdammers troffen vandaag de laatste voorbereidingen voor de jaarwisseling. En dus gingen er ook vanmiddag nog veel oliebollen en Staatsloten over de toonbank.

Zodoende stonden er lange rijen op, bijvoorbeeld, de Kinkerstraat. Veel Amsterdammers kochten nog snel een lot. 'Als ik win, gaat de helft naar een goed doel', vertelt een last minute koper. 'Ik zie zoveel mensen die niks hebben, dat zou ik wel weer een beetje recht willen trekken. En nu stop ik met praten hoor, straks ga ik nog huilen.'

Drukte bij Alfred Kroeze
Aan de Kinkerstraat bleven de tranen achterwege, maar op de Ferdinand Bol hield bakker Alfred Kroeze het eerder deze week niet droog. Na een slechte beoordeling in de AD oliebollentest pinkte Kroeze voor de camera van AT5 wat tranen weg, wat hem op een hoop bijval van Amsterdammers kwam te staan, die vervolgens massaal zijn bakkerij bezochten.

Duizenden bollen
'Het is vandaag drukker dan ooit', vertelt een (inmiddels) dolblije bakker. 'Eergister verkocht ik vierduizend bollen, gister zeven en een half duizend. En vandaag? Ik ben maar gestopt met tellen! Amsterdammers kunnen bakken als de beste, volgend jaar kunnen ze in Rotterdam hun borst natmaken!'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2iiZYnN'De%20helft%20geef%20ik%20aan%20een%20goed%20doel'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten