dinsdag 17 januari 2017

Student zamelt geld in voor doodzieke dakloze: 'Een geschenk uit de hemel.'

Een student is via Facebook een actie gestart geld in te zamelen om een doodzieke dakloze te helpen.

Regelmatig komt Olivier Teerling bij de Albert Heijn aan de Wibautstraat.  En daar raakte hij vaak in gesprek met de dakloze en doodzieke Willem. Hij was ontroerd en besloot hulp te bieden.

'Ik dacht, we gaan eens kijken hoeveel geld we kunnen ophalen. Die actie loopt nu. Er is inmiddels 260 euro opgehaald', vertelt Olivier. Een mooi bedrag, vindt ook Willem: 'Met wat ik verdien op een dag mag ik niet klagen.'

Het geld is hard nodig. Al jaren woont Willem in een tent bij Weesp. Hij heeft een aggreraat om het warm te krijgen, maar de kosten daarvoor zijn hoog. Olivier hoopt dat Willem er door zijn actie er toch warmpjes bij kan zitten. Zeker omdat hij kanker heeft. 'Over mijn hele lichaam. Ik schat dat ik nog vier, vijf of zes maanden heb. Ik krijg geen chemo meer.'

Door het succes denkt Olivier erover om de actie uit te breiden. 'Het voelt goed om andere mensen te helpen. Je moet andere mensen blij maken toch?' En dat beaamt Willem: 'Een geschenk uit de hemel.' 

 



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2jkBKYS'Een%20geschenk%20uit%20de%20hemel.'%20%20%20%20
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten