donderdag 28 september 2017

Yousri vecht in eigen stad: 'Als iemand je woning betreedt, schop je hem eruit en ga je het vieren met je mensen'

Zaterdag betreedt de Amsterdammer Yousri Belgaroui de ring tijdens het Glory 45 vechtsportgala in de Sporthallen Zuid. En hij is er helemaal klaar voor: 'We vechten in mijn stadje en je weet, als iemand je woning betreedt wat je dan doet: je schopt hem je huis uit en gaat het daarna vieren met je mensen.'

Het is voor het eerst in twee jaar dat Yousri in zijn eigen stad een wedstrijd vecht. En hij is zeker niet van plan te verliezen: 'Ik begin steeds meer in focus te raken, echt in mijn zone. Dit zijn de spannendste en de mooiste dagen van mijn leven. De ontlading is straks zo groot. Dat is niet te beschrijven.'

Yousri vecht om zich te kwalificeren voor de titelstrijd om het wereldkampioenschap kickboksen in het middengewicht. Al zijn vrienden zullen hem aanmoedigen maar helaas zal zijn grootste fan er niet bij zijn zaterdag: zijn moeder. 'Ze is nog nooit bij een wedstrijd geweest. Ze vindt het te eng om te komen kijken maar ze heeft me beloofd om bij de wereldtitel te komen kijken. Des te meer motivatie om deze partij te winnen.' Want als Yousri zaterdag wint, plaatst hij zich voor de titelstrijd.

Tegenstander is de Utrechter Jason Wilnis. 'Ik heb hem heel erg bestudeerd. Ik weet precies wat hij kan, wat hij wil en wat hij waarschijnlijk gaat doen, Ik ben overal op voorbereidt. Ik ga hem pakken. 100 procent.'

De wedstrijd is zaterdagavond, het duel tussen Yousri Belgaroui en Jason Wilnis is het slotstuk van de avond.  



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2fSODZx'Als%20iemand%20je%20woning%20betreedt,%20schop%20je%20hem%20eruit%20en%20ga%20je%20het%20vieren%20met%20je%20mensen'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten