maandag 31 juli 2017

Nieuwe tramhaltes Leidseplein nog niet bij iedereen bekend: 'Ik sjouw me het ongans'

Al sinds april vorig jaar worden er grote werkzaamheden uitgevoerd aan de Leidsebrug en omgeving Leidseplein. Vandaag is het eerste resultaat te zien: twee nieuwe tramhaltes en een totaal nieuwe verkeerssituatie.

En dat nieuwe Leidseplein valt niet bij iedereen in de smaak. 'Het is sfeerloos geworden. Het is een kale, grijze steenmassa. En er gebeurt niets meer', klaagt een vrouw.

Leidsebrug 
Maandenlang moesten fietsers en voetgangers via een tijdelijke brug de Singelgracht over, maar nu is de oude Leidsebrug gerenoveerd, en zijn de daarop liggende tramhaltes sinds vanochtend in gebruik. 

Lees ook: Leidsebrug op de schop: twee jaar dicht

Dat die de haltes naast de Stadsschouwburg vervangen, was nog niet bij iedereen bekend. 'Om te beginnen wordt er niet aangekondigd dat een halte ergens anders is. Ik heb dan toevallig teveel plantjes gekocht, dus ik sjouw me het ongans', zegt een vrouw. Een man: 'Ze hebben daar helemaal geen borden neergezet dat de halte verplaatst is, dus ik sta te wachten, maar ze rijden allemaal door. Dus ik vind het geen logische planning natuurlijk.'

Burg kan weer 100 jaar mee
Ondertussen blijven de werkzaamheden aan de Leidsebrug doorgaan. Naar verwacht zal de tijdelijke loop- en fietsbrug eind augustus worden weggehaald. Dan is de brug helemaal klaar is. Na deze renovatie zal de brug weer zo'n 100 jaar mee kunnen gaan. 



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2f0VYbK'Ik%20sjouw%20me%20het%20ongans'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten