maandag 29 februari 2016

Wereldrecord seniorenaerobics gevestigd in AMC

127 ouderen hebben vanmiddag het wereldrecord seniorenaerobics gevestigd in het AMC. Geneeskundestudenten vierden vandaag het jubileum van hun studievereniging met de recordpoiging. Op die manier willen ze aandacht vragen voor de ouderenzorg.

'De mensen zitten veel te veel. Dat zie ik in dat zorgcentrum waar ik vrijwilliger ben ook. Ze zitten de hele dag thee te drinken met roomboterkoekjes. Dikke billen, hé', aldus een enthousiasteling.

'Iedereen kan een beetje beweging gebruiken, maar zeker op oudere leeftijd is het belangrijk om te blijven bewegen om gezond te blijven. Naast dat dit een heel erg leuk initiatief is, is het ook een heel erg nuttig initiatief', vertelt organisator Arjen Meewisse.

De ouderen leken het prima naar hun zin te hebben. 'Ik heb een tijdje niets kunnen doen vanwege gezondheidsredenen, dus het is weer een mooie start om ermee te beginnen', aldus een aanwezige. 'Ik kan het niet volgen, want ik zie die voeten niet. Ik kijk maar een beetje naar voren toe en dan loop ik maar mee', zegt een ander.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/1plr4e9
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten