dinsdag 28 augustus 2018

Lourens zoekt 'eikeltjes' die hem ziekenhuis in sloegen

Lourens Thalen werd eerder deze maand na een woordenwisseling het ziekenhuis ingeslagen. Hij zegt nu op zoek te zijn naar de 'eikeltjes' die dit op hun geweten hebben.

Na een nacht stappen met een vriend wilde Lourens zijn fiets ophalen aan de Rozengracht. Daar zagen ze een meisje zwaaien naar een jongen aan de overkant. 'Hij zag haar niet, dus wij zwaaiden ook om zijn aandacht te krijgen, hulpvaardige jongens als we zijn', vertelt Lourens op Facebook

Voor de jongen was de actie daarentegen reden voor irritatie. Lourens maakte vervolgens een grapje tegen het meisje, dat zat te wachten op een bank. Haar gestreepte broekpak paste volgens hem goed bij het interieur. 'Je matcht mooi bij de bank', zei hij daarom.

Bont en blauw
De jongen kwam er vervolgens met een vriend bijstaan. Hij vroeg waar Lourens mee bezig was en of hij dacht dat hij grappig was. 'Ondanks dat ik heel vaak denk dat ik grappig ben, leek het ons beter om te antwoorden dat we hier geen zin in hadden en net naar huis gingen', aldus Lourens.

Lees ook: Naomi in elkaar geslagen na beschermen van bange jongen

Maar die beslissing werd tegengehouden door de vriend van de jongen. Zowel zijn vriend als Lourens kregen een dreun. 'Jullie schopten hem terwijl hij op de grond lag, maar toen ik hier tussen wilde komen werd ik in het gezicht gemept. Mijn tand brak af, mijn gezicht werd bont en blauw, bloed gutste uit mijn mond omdat mijn lip gescheurd was', stelt Lourens. 

'Wees lief'
Lourens stelt dat hij vervolgens vier uur lang in het ziekenhuis heeft gezeten. Omdat hij geen interne bloedingen bleek te hebben, mocht hij uiteindelijk wel weer naar huis. Inmiddels heeft hij aangifte gedaan tegen de jongens, wegens zware mishandeling. De politie bevestigt dat.

'Klinkt erg he', aldus Lourens. 'Maar dat krijg je ervan als je iemand naar het ziekenhuis mept.' Hij dreigt zelfs camerabeelden online te zetten van het incident, indien de jongens zich niet melden. 'Ik doe dit liever niet, maar wat denk je nou zelf en doe voortaan normaal alsjeblieft', zo eindigt Lourens het bericht. 



from AT5 - nieuws https://ift.tt/2PdWLmv
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten