maandag 27 augustus 2018

Bakkerij Anne & Frank wijzigt naam na ophef

Roberto, eigenaar van bakkerij Anne & Frank aan de Raadhuisstraat, gaat de naam van zijn zaak veranderen nadat er op sociale media ophef over is ontstaan. Twitteraars noemden de naam van de bakkerij 'bizar', 'smakeloos' en 'alle vorm van schaamte en fatsoen voorbij'. De zaak zit op een steenworp afstand van het Achterhuis.

Voor Roberto, die niet wil dat zijn achternaam bekend wordt, kwam de ophef nogal onverwachts. 'Anne Frank is voor heel veel mensen een heldin en voor mij ook. Omdat mijn zaak in de buurt van het Anne Frank Huis zit, leek het me wel een mooie naam. Ze is natuurlijk wereldberoemd.'

De eigenaar zegt dat hij 'het er niet te dik bovenop wilde leggen'. 'Daarom heb ik voor Anne & Frank gekozen. Ik heb niemand willen kwetsen. Wat zij heeft meegemaakt, is nogal wat. Ik vond het daarom gewoon een mooi eerbetoon.'

Vandaag nog zullen de letters van de gevel worden gehaald. Wat de nieuwe naam wordt, weet Roberto nog niet.



from AT5 - nieuws https://ift.tt/2BQumkR
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten