zaterdag 26 mei 2018

Mitchel sloeg met gezin over de kop op A10: 'Zo blij toen ik mijn dochtertje hoorde huilen'

De adrenaline is weg, maar de schrik blijft er voorlopig nog goed in zitten bij vader Mitchel. In de nacht van donderdag op vrijdag sloeg hij met zijn auto over de kop op de A10 west. Naast hem zat zijn vriendin en daar weer achter zijn dochtertje van net geen twee jaar oud.

Het gezin was rond halfeen 's nachts op weg vanuit Amsterdam naar hun huis in Zaandam. Ter hoogte van de afslag naar de Haarlemmerweg ging het heel erg mis. Mitchel reed op de rechterrijstrook toen een grote vrachtwagen hem via de middelste baan wilde inhalen. 'Hij reed met een heel klein snelheidsverschil en toen ik in zijn dode hoek zat, gingen opeens zijn knipperlichten aan', vertelt Mitchel aan AT5.

Dwars over de snelweg gegleden
Omdat hij vlak naast de cabine reed gaf Mitchel een flinke dot gas om voor de vrachtwagen uit te komen. 'Maar hij raakte me op mijn linker achterkant. Ik verloor de macht over het stuur. Het ging allemaal heel snel. Ik weet alleen nog dat we een hele tijd dwars over de snelweg gleden. Ik kreeg hem niet meer onder controle en kon me alleen maar klaarmaken voor de klap.'

Die klap kwam, het gezin knalde vol in de middenberm en de Mazda rolde via de zijkant op het dak. 'Ik keek meteen naar achter, mijn dochtertje zat gelukkig stevig in haar kinderstoel en ik zag geen bloed. Ik was zo blij toen ik haar hoorde huilen, dat ze in ieder geval niet bewusteloos was.'

Vrachtwagen reed door
Het eerste dat Mitchel deed was de riem van zijn vriendin losmaken, 'daarna die van mezelf. Ik ben naar achteren gekropen en heb mijn dochtertje losgemaakt en haar aan mijn vriendin gegeven die al uit de auto geklommen was.' Het gezin werd direct daarna geholpen door een man met een grijze Mercedes. 'Ik denk een taxichauffeur.' Andere weggebruikers belden 112. De vrachtwagen stopte niet maar reed door, aldus Mitchel.

In twee ambulances werd het gezin naar een ziekenhuis gebracht. 'Mijn vriendin had wat bloed aan haar hoofd en een pijnlijke schouder.' Die snee werd in het ziekenhuis gelijmd. Pas de volgende middag mocht het gezin naar huis. Een neuroloog wilde zeker weten dat de baby van het stel niets mankeerde.

'Heel erg boos op chauffeur'
Eenmaal thuis begon het besef te komen. 'We hebben heel veel geluk gehad. Echt een beschermengel die naar ons keer', vertelt Mitchel. Maar tegelijkertijd kwam ook de woede. 'We zijn natuurlijk heel erg boos dat die chauffeur is doorgereden.' Een goede beschrijving van de vrachtwagen heeft Mitchel niet. 'Ik kwam net onder het viaduct vandaan en het was donker, maar het was wel een grote vrachtwagen met oranje lichten aan de zijkant.'

De politie zegt hetzelfde verhaal van Mitchel gehoord te hebben. Maar omdat agenten inderdaad geen vrachtwagen aantroffen na het ongeluk, is de politie vooral op zoek naar mensen die gezien hebben wat er gebeurde. 'Een vrachtwagenchauffeur die zich herkent in het verhaal kan zich bij ons melden', zegt een woordvoerder van de politie.

'Hij heeft ons zeker gezien'
Ook schetst de woordvoerder het scenario dat de vrachtwagenchauffeur mogelijk niet gemerkt heeft dat hij de auto raakte. Maar dat is volgens Mitchel onmogelijk. 'Als hij het niet gevoeld heeft, dan heeft hij het zeker gezien. Hij raakte ons linksachter en we slipten voor zijn vrachtwagen langs de middenberm in.'

Inmiddels gaat het beter met het gezin, al zegt Mitchel voortaan wel met enige vrees in de auto te stappen. 'Ik had net mijn dochter op mijn borst en ik dacht, gezien het ongeluk, ben ik heel blij dat we er zo vanaf gekomen zijn.'

Mensen die meer informatie over het ongeluk hebben kunnen contact opnemen met de politie via 0900-8844, of anoniem via 0800-7000.



from AT5 - nieuws https://ift.tt/2GTWpwV'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten