dinsdag 28 november 2017

Vluchtelingen verrast door Máxima: 'Misschien ben ik wel een beetje verliefd'

Een bijzondere dag voor vluchtelingen in de voormalige Bijlmerbajes. De mensen van de Refugee Company, een organisatie die vluchtelingen vooruit helpt op werkgebied, werden in het zonnetje gezet door koningin Máxima.

De Refugee Company helpt vluchtelingen bij het opdoen van ervaring, zodat ze uiteindelijk een betaalde baan vinden of een eigen bedrijf kunnen opzetten. Volgens de organisatie is werken de beste manier om te integreren.

Lees ook: College wil een pop-up hotel in de Bijlmerbajes

Máxima kwam langs omdat ze de beschermvrouwe van het Oranje Fonds is, dat de Refugee Company ondersteunt. Van tevoren wisten de vluchtelingen niets van haar komst, ze wisten alleen dat er een bijzondere gast zou komen. 'De burgemeester misschien?', gokte barista Hayder al Saadi. Maar als hij een gast zou mogen uitkiezen, had hij de koning gekozen. 'Mét de koningin erbij zou echt geweldig zijn.'

Lees ook: Straks ook lekker stomen in voormalige Bijlmer Bajes: Syrische vluchtelingen runnen Hammam

Toen de vluchtelingen hoorden dat Máxima hen zou komen bezoeken, begonnen ze te juichen. De barista's vonden het dan ook geweldig om een kop koffie voor haar te zetten: 'Mijn hart gaat nog steeds tekeer', zei Ben Zulu na het bezoek. 'Ben ik een beetje verliefd? Misschien wel. Wie weet probeer ik haar straks wel mijn nummer te geven.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2BvqiSV'Misschien%20ben%20ik%20wel%20een%20beetje%20verliefd'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten