dinsdag 28 november 2017

Jetty Mathurin stopt met solovoorstellingen: 'Hoe kan ik nog liefdevol verbinden?'

Cabaretier Jetty Mathurin stop met het maken van solovoorstellingen. Ze stond gisteravond voor het laatst op het podium, in het DeLaMar theater.

In haar allerlaatste solovoorstelling, De Overdracht, draagt Mathurin het stokje over aan de volgende generatie. Zelf treedt ze op sinds 1989 en vindt het nu wel mooi geweest.

'De sfeer in het land'
Waarom ze stopt? 'Omdat ik met mijn solovoorstelling altijd heb getracht verbinding te maken, bruggen te bouwen. Dat kost me de laatste tijd meer moeite.'

Ze wil er niet te zwaar over doen, maar dit heeft voor Mathurin een duidelijke oorzaak: 'De sfeer in het land. Hoe ga ik nog liefdevol kunnen blijven verbinden? Dan stop ik mijn energie liever in de volgende generatie.'

Te veel energie
De solo-voorstellingen laat ze dus voor wat ze zijn, maar stoppen met acteren, daar moet Mathurin nog niet aan denken: 'Zie je mij al stilzitten? Voorlopig nog niet. Ik heb te veel energie daarvoor.'

Lees ook: Cabaretière Jetty Mathurin ontvangt Frans Banninck Cocqpenning

Gisteravond werd ze na haar voorstelling in het DeLaMar theater geëerd met een Frans Bannick Cocqpenning. Ze kreeg de prijs voor haar 'jarenlange betrokkenheid bij sociaal maatschappelijke projecten in Suriname en Nederland', aldus de gemeente. Loco-burgemeester Simone Kukenheim mocht de prijs uitreiken. 



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2k8nXsM'Hoe%20kan%20ik%20nog%20liefdevol%20verbinden%3F'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten