zondag 15 oktober 2017

Edwin de Vries loopt de marathon onder 2.20

Edwin de Vries wilde vooraf onder de 2.20 lopen in zijn eerste marathon, die in Amsterdam. De atleet uit Overveen slaagde daarin en kwam in 2.19,36 over de finish in het Olympische Stadion.

Verder dan 37 kilometer had De Vries nog nooit gelopen. En nu moest hij dus 42 kilometer en 195 meter lopen. Hij was wel al twee keer eerder haas tijdens de Amsterdam Marathon, maar hazen moeten in het begin het tempo hoog houden en de wedstrijdlopers uit de wind houden, maar ze lopen de wedstrijd niet uit.

Michel Butter haas
Vandaag had Edwin de Vries zelf lange tijd een haas in de persoon van trainingsmaatje Michel Butter. Butter is zelf in voorbereiding op de marathon van New York, die over drie weken op het programma staat. Hij was in de beginfase haas voor Abdi Nageeye, die het Nederlands record op de marathon verbeterde, maar liet zich nog voor het vijftien kilometerpunt terugzakken om De Vries te helpen.

De Vries was dolgelukkig met zijn behaalde tijd. 'Ik ben heel erg blij dat ik onder de 2.20 heb gelopen en dat ik als tweede Nederlander over de streep ben gekomen', zei hij. 'De laatste vier kilometers waren heel zwaar, maar ik stond er versteld van hoe lang ik fris bleef. Ik was ook blij dat Michel Butter bleef hazen tot 41 kilometer.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2ypG3eB
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten