donderdag 28 september 2017

Shanti schrijft boek over gezinsdrama Eendrachtstraat: 'Ik voel nu vrede en rust'

Shanti verloor haar zoontje Elfin én haar schoonmoeder, toen haar ex vorig jaar doordraaide. Eerst vermoordde hij zijn moeder om vervolgens het kindje uit het zolderraam te gooien en er zelf achteraan te springen. Shanti besloot zich te richten op de liefde voor haar kind en schreef er een boek over: Elfin.

Nog maar iets meer dan een jaar geleden is het, de gruwelijke gebeurtenis in de Eendrachtstraat in de Rivierenbuurt. 'Mensen zeggen weleens: ''je bent nog in shock of de klap komt later.'' Dat zou best kunnen, dat weet ik nog niet. Misschien dat ik morgen over straat loop en opeens instort. Ik kan niet zover kijken. Wat ik nu voel is veel vrede en rust', beschrijft Shanti haar gevoel.

Lees ook: Vader (32), baby en oma komen om bij familiedrama in Zuid

In plaats van zelf haar verstand te verliezen, besloot Shanti haar verdriet te gebruiken. Het leidde tot een boek, waarin ze vertelt hoe ze verder kan. Daarvoor moest ze in haar hoofd wel terug naar de hel van die dag: 'Om het te leren omarmen. Ik heb ook elf inzichten en oefeningen omschreven die mij hebben geholpen in het pijn en gemis. Om er niet voor te vluchten maar er doorheen te gaan. Om mezelf letterlijk te knuffelen en te zeggen ik hou van je, huil maar.'

Plek geven
Shanti probeert met het boek te laten zien dat er toch manieren zijn om de gebeurtenis een plek te geven, ook al is het feit zelf nooit te accepteren. 'Zoiets kun je nooit vergeven. Maar je kunt wel kijken wat er nog is van binnen en daar iets moois van proberen te maken. Daarvoor heb ik het geschreven.'

Lees ook: Veel mensen getuige van fatale sprong vader en baby: 'Afschuwelijk'

Met de opbrengst van het boek wil Shanti de stichting Elfin oprichten, die in het teken staat van verwerking en liefde. 



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2fTS9Tj'Ik%20voel%20nu%20vrede%20en%20rust'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten