zaterdag 19 augustus 2017

Succesvolle eerste duel EK Hockey: 'We worden kampioen!'

De Oranje hockeyvrouwen hebben gisteravond goede zaken gedaan op de eerste dag van het EK Hockey in het Amsterdamse Bos. De vrouwen versloegen Spanje met 3-1. De wedstrijd begon met een minuut stilte voor de slachtoffers van de aanslagen in Spanje.

'Ik denk dat we er heel goed mee omgaan', zegt een hockeyfan over de minuut stilte. 'Ik denk dat je alles in perspectief moet zetten. Daar waar dit soort zaken helaas passeren, is de sport ondergeschikt.'

Een aantal tophockeysters, onder wie Naomi van As, stopte eerder dit jaar. 'Dit is echt het eerste titeltoernooi waar ik niet aan meedoe sinds twaalf jaar. Dus dat is wel even raar. Ook wel leuk, want je ziet meteen dat het heel erg leeft. Dus dat is positief en ook wel heel erg gezellig', zegt Van As.

Met die sfeer zit het inderdaad wel goed in het vernieuwde Wagener Stadion. 'Het is natuurlijk helemaal top dat het hier weer plaatsvindt. Want als er één plek is waar het moet gebeuren dan is het hier', zegt de fan.

Als het aan de kenners ligt, maken de vrouwen een serieuze kans op de titel. Ook Van As is het daarmee eens. 'Ik denk dat ze die poulfase echt wel makkelijk doorkomen. En door tot de halve finale. En dan hoop ik uiteindelijk finale spelen, maar ik heb er een heel goed gevoel over en ze worden gewoon kampioen!'  

De eerste overwinning voor de vrouwen is in ieder geval binnen. De hockeymannen spelen vanavond hun eerste wedstrijd. Wederom tegen de Spanjaarden.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2v1t2n4'We%20worden%20kampioen!'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten