donderdag 31 augustus 2017

Paul Scheerder moet plaatsmaken in 'zijn' Leefkringhuis

Paul Scheerder gaat na ruim dertig jaar weg bij het Leefkringhuis in Noord. De organisatie was afhankelijk van giften en subsidie. Afgelopen jaar kreeg het plots veel minder giften binnen.

De gemeente komt nu over de brug met 3,4 ton, maar Scheerder moet van de gemeente plaatsmaken voor een nieuw bestuur. 'Het kan niet anders. Maar het doet wel pijn. Het is toch net alsof ik ze allemaal in de steek laat', zegt hij tegen De Echo. 'Natuurlijk doet het pijn, maar het gaat er mij om dat het Leefkringhuis goed wordt achtergelaten. Daarom zijn we heel erg blij met de financiële ondersteuning van de gemeente. Op 5 september zal ik voor het laatst op het spreekuur zijn en dan is het klaar.'

Lees ook: Schuldhulpverlening Noord zelf in financiële problemen na hitserie Schuldig

Ruim dertig jaar geleden werd het Leefkringhuis opgericht. Het biedt ondersteuning aan mensen die in de schuld zitten, maar kwam op een gegeven moment zelf in de financiële problemen. Nadat het Leefkringhuis voorkwam in de Human-serie 'Schuldig' kwamen er plots minder giften binnen. Volgens Scheerder heeft de serie een rol gespeeld in de beeldvorming. Mensen zouden de indruk hebben gekregen dat het goed gaat en dat donaties niet meer nodig zijn. 

Lees ook: Leefkringhuis krijgt noodsubsidie van 340.000 euro

Nu zit het er dan op voor 'meneer Paul', zoals hij door velen in Noord wordt genoemd. 'Ik weet niet wat ik straks ga doen, maar ik ga niet weg uit Noord. Het Leefkringhuis gaat in elk geval wel door en dat is het belangrijkste.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2vvhuNx'zijn'%20Leefkringhuis
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten