woensdag 30 augustus 2017

Met je tentje in de stromende regen op camping Zeeburg: 'Beetje roken en muziek maken'

Gisteren was het nog strandweer en vandaag kwam de regen kwam met bakken uit de hemel. En dat is minder leuk als je naar je werk moet fietsen, maar kamperen met dit weer is al helemaal niks. Want door het vele water kregen de toeristen op camping Zeeburg heel wat te verduren.

'Mijn tent is helemaal nat. Ik heb wel geslapen, maar ik werd steeds wakker door de regen', zegt een van de campinggasten in een schamel koepeltentje. Een ander werd vanochtend ook wakker in een drijfnatte tent. 'Ik heb het overleefd, maar ik ben best nat geworden. Ik werd wakker en zag dat alles nat was en dat er water de tent binnenkwam. Dat was niet erg prettig. Nu probeer ik alles onder controle te krijgen. Ik blijf namelijk tot zondag.'

Lekker rustig
Veel campinggasten proberen de schade te beperken. Door bijvoorbeeld de tent compleet in te pakken. Of gewoon naar huis te gaan. Toch is de regen niet voor iedereen een issue. 'Nee, het is geen probleem. Ik vind het wel prima', zegt een Duitse campeerder. 'De sfeer is goed. Het is hier lekker rustig, ik geniet.'

Voor de komende dagen is er nog best wat regen voorspeld. En dan kun je er maar beter het beste van maken. 'Ja het regent, weet je. Vandaag doen we rustig aan. Beetje roken en muziek maken. Lekker. Het hoort een beetje bij het avontuur. We kunnen onze vrienden de verhalen vertellen', lacht de campinggast terwijl hij aan zijn pijpje lurkt.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2vFnEGH'Beetje%20roken%20en%20muziek%20maken'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten