maandag 28 augustus 2017

Irritatie om afsluiting Weteringscircuit: 'Slechte zaak, ik moet er doorheen kunnen'

Een van de drukste verkeersaders in de stad, het Weteringcircuit, ligt sinds vandaag open voor werkzaamheden.

Met de komst van de Noord/Zuidlijn wordt er extra drukte verwacht en moeten er aanpassingen worden gedaan. Vanmorgen werd er een klein leger verkeersregelaars ingezet om de eerste dag in goede banen te leiden, maar voor veel weggebruikers was het toch even wennen.

'Ik vind het een slechte zaak', stelt een automobilist. 'Ik moet er doorheen kunnen.' Dat er veel irritatie bij automobilisten is, merkt een van de verkeersregelaars ook. 'Ze snappen er helemaal niets van! Er staan verkeersborden, maar ze doen alsof ze het niet snappen. Maar wij zijn de baas hier.'

Heel mooi
De tramhalte wordt langer en breder gemaakt. Ook komt er een gelijkvloerse in- en uitstap en het slingertje in het fietspad wordt recht. 'Ik denk dat het heel mooi gaat worden en dat er straks een veel mooier zicht is', zegt projectleider Désirée Barendregt. 

De werkzaamheden zijn juni volgend jaar afgerond. Autoverkeer kan vanaf december wel weer over het Weteringcircuit heen.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2xqTb0b'Slechte%20zaak,%20ik%20moet%20er%20doorheen%20kunnen'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten