vrijdag 28 juli 2017

Zomerschool weer van start: 'Dom dat anderen nog buiten spelen'

Dan is het eindelijk zomervakantie en ga je alsnog naar school. De meeste mensen zouden daar helemaal geen zin in hebben, maar de leerlingen van de zomerschool in Zuidoost denken daar heel anders over. Zij gaan de komende weken werken aan hun zwakke punten, om zo volgend jaar beter van start te gaan.

De zomerschool, die in 2011 startte, heeft plek voor 112 leerlingen van zo'n 20 scholen uit Zuidoost. Door toenemende vraag van ouders blijft de wachtlijst groeien. 

De lerares van de zomerschool legt het succes uit: 'De ouders zijn heel erg blij met een beetje extra hulp voor de kinderen. Dus dat is wel echt heel mooi. De kinderen zijn allemaal enthousiast, vinden het spannend. Wat ze 's morgens hebben geleerd, passen ze 's middags toe in de praktijk. Dat is wel het ietsje meer wat wij kunnen bieden.'

Werken aan zwakke punten
Ook de leerlingen zelf ervaren dat beetje meer. 'Bij de zomerschool leer je je zwakke punten zoals rekenen, begrijpend lezen en taal te verbeteren', zegt één van de leerlingen. Een ander: 'Ik wil beter worden in lezen. Rekenen gaat al best goed en ik leer er telkens meer van. En je doet ook veel activiteiten. Bijvoorbeeld op de computer doe je spelletjes, maar leer je tegelijk ook dingen.'

Geen van de leerlingen vindt het erg om extra naar school te gaan, zo blijkt. 'Al mijn vriendinnen zitten op de zomerschool, dus ik vind het niet zo erg', zegt er één. Een ander: 'Ik vind het eigenlijk dom dat hun nog buiten spelen, want ik wil me eigenlijk gewoon voorbereiden op groep 8. Daarom kom ik naar de zomerschool en ga ik niet buiten spelen zoals hun.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2uIVj2A'Dom%20dat%20anderen%20nog%20buiten%20spelen'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten