zondag 30 juli 2017

Bewoners Watermolen bezorgd na mishandeling 81-jarige flatgenoot: 'Mijn deur blijft op slot'

Meerdere bewoners van de flat Watermolen in Molenwijk maken zich ernstig zorgen over de veiligheid in het gebouw. Zaterdagochtend werd een 81-jarige bewoner ernstig mishandeld toen hij de deur van zijn woning opende.

De hoogbejaarde man hoorde hoe er aangebeld werd bij een woning in de flat. Toen hij de deur opendeed zag hij niemand staan. Maar werd hij wel plots met een voorwerp geslagen. De dader ging er daarna snel vandoor. Volgens flatbewoners is de man zwaargewond geraakt aan zijn hand en moet hij komende week geopereerd worden.

'Mijn hele huis lag overhoop'
Maar het is niet het eerste incident in de flat, zo vertelt een flatbewoner. 'Veel ramen ingooien, zoals hier beneden op één hoog bij de buurvrouw. Iedere keer de ramen besmeuren en er dingen tegenaan gooien.' Bij een oudere vrouw werd eerder ingebroken. 'Ja, mijn hele huis lag overhoop. Normaal doe ik niet open'. Een andere bewoners zegt ook: 'Bij mij blijft de deur op slot, totdat ik weet dat alles veilig is'.

De politie doet onderzoek naar de mishandeling. Mogelijk is er sprake van een poging tot overval. Mensen die iets gezien hebben van de mishandeling wordt gevraagd om contact op te nemen met de politie via 0900-8844 of anoniem 0800-7000.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2eY5VXF'Mijn%20deur%20blijft%20op%20slot'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten