vrijdag 23 juni 2017

Ondernemingsraad geschrokken van mail aan handhavers

De centrale ondernemingsraad van de gemeente reageert met verbazing op de mail die een chef van de handhavers stuurde aan haar personeel. In de mail tikt ze de handhavers op de vingers omdat die te weinig boetes zouden uitschrijven. 'Ik schrok eerlijk gezegd best wel van die mail', zegt Mario Soriano, van de centrale ondernemingsraad.

Soriano is bezorgd. 'Ik kan me best voorstellen dat je als werknemer op een gegeven moment toch gaat twijfelen. Je moet nooit in de verleiding komen te staan of op twee benen moeten hinken van: "oké, ik haal nu mijn quotum niet dus ik schrijf die bon wel uit terwijl die burger eigenlijk geen overtreding hoort te krijgen".'

In de mail waarschuwt de chef dat ze het aantal uitgeschreven boetes gaat bijhouden. 'Dat ga ik doen door wekelijks een overzicht uit te draaien om op de hoogte te blijven van de geschreven bonnen per medewerker.' 

Ook GroenLinks in Zuid is bezorgd over de inhoud van de mail. 'Ik sprak gisteren een handhaver die echt z'n best doet om gewoon te zorgen dat de openbare ruimte voor iedereen prettig is. Als je dan een mail krijgt dat je je werk niet goed doet, lijkt me dat heel pijnlijk', zegt Fem Korsten van GroenLinks.

Eerder werd er met de gemeente afgesproken dat er geen bonnenquotum komt. Maar de stadsdelen en verschillende diensten moeten jaarlijks wel een bepaald bedrag ophoesten. 'Ik denk dat we moeten sturen op hoe effectief onze handhavers zijn en boetes kunnen een middel zijn om bepaalde resultaten te halen. Maar ze zijn natuurlijk nooit het doel, dus om daar op te gaan sturen lijkt me niet effectief.'

Stadsdeel Zuid laat weten dat de boetes een middel zijn en geen doel op zich. Toch konden ze niet zeggen of het wekelijkse overzicht nu van de baan is.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2s2kr1p
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten