woensdag 28 juni 2017

Münire Manisa (PvdA) onder vuur na toetreden tot COC-bestuur

Een landverrader, een slechte moslima en haar dna is besmet door ongelovigen. Dat zijn de beschuldigingen die Münire Manisa, bestuurscommissielid in Nieuw-West, op Facebook voor haar kiezen kreeg nadat zij afgelopen donderdag toetrad tot het bestuur van LHBTI-belangenvereniging COC.

In eerste instantie wilde de PvdA-politica met Turkse roots er weinig aandacht aan geven, maar gisteren werd het haar te veel. 'Als ze denken dat ze mij zomaar in een hoekje kunnen zetten dan hebben ze het mis. Ze proberen mij te intimideren en anderen tegen mij op te zetten. Daar moet ik op reageren.' Het steekt haar dat de haatdragende reacties gedeeld worden op Facebook en overgenomen worden door andere conservatieve media.

Manisa antwoordt met een bericht op Facebook. Ze plaatst een korte tekst uit de Koran, waaruit opgeroepen wordt tot liefde en verdraagzaamheid. Ook reageert ze zelf op de afkeurende woorden die aan haar adres geuit zijn. 'Dit maakt mij geen slechte moslim. Ik ben geen moslim af. Ik houd nog steeds van mijn geloof en Schepper. Juist ook omdat mijn geloof liefde, solidariteit en gelijkwaardigheid centraal stelt. Dus ja, ik ben een trotse moslima,' schrijft ze onder meer.

Lees ook: Münire Manisa (PvdA) opende poederbrief: 'Ik kon geen kant uit'

Het is niet de eerste keer dat het Manisa op de korrel wordt genomen. Afgelopen september ontving ze een poederbrief en werden zij en haar familie bedreigd. Het heeft haar niet weerhouden om in het bestuur te gaan van het COC. 'Ik had er wel rekening mee gehouden dat er negatieve reacties konden komen, maar je hoopt toch dat die uitblijven. Helaas kwamen die er wel.'

Manisa blijft strijdvaardig en voelt zich daarin gesteund. 'De nare berichten komen voornamelijk van de oudere generatie, vanuit de jongere generatie krijg ik eigenlijk alleen maar positieve berichten. Zeker na mijn reactie op Facebook.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2sm1Hu0
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten