dinsdag 27 juni 2017

Leven van Riek op de kop na ongeluk bij pont: 'Er is niet veel van over'

Het leven van de 74-jarige Riek Koolen uit Noord staat sinds drie weken totaal op zijn kop. Bij een ongeluk op de pont richting het IJplein kwam ze zo hard ten val dat ze haar enkel verbrijzelde en haar kuitbeen op vier plekken brak. Ze probeert via een Facebook-actie de verantwoordelijke fietser te vinden.

Sinds gisteren zit Riek in een verzorgingshuis in Noord nadat zij op 8 juni viel. Een fietser kwam te hard aangereden en raakte de vrouw vol op haar been. Dat gebeurde rond 11.00 uur 's ochtends. 'Ik denk dat die man hard de laatste seconde de pont is opgeraced en dat ik toen net een stukje terugliep' vertelt Riek aan AT5.

'Er is niet veel van over. Die chirurg in het ziekenhuis zei; we hebben iedere dag zoveel polsen en enkels, maar zo'n verwonding hebben we eens per jaar en dan nog niet zo erg'. Wat er precies is gebeurd weet Riek niet meer. Ze had hevige pijn en kreeg van de toegesnelde ambulancebroeders direct morfine. De laatste drie weken lag ze in het ziekenhuis en is ze geopereerd.

Weggefietst
Wat Riek het meest steekt is dat de fietser na het bellen van een ambulance is weggefietst zonder een naam achter te laten. Tot overmaat van ramp bleken de camera's op de pont die dag niet te werken.  Mandy, die Riek in het ziekenhuis toevallig ontmoette, besloot haar te helpen. Ze deed een oproep op Facebook om de fietser te vinden.

Mandy Stoel: 'Het is bijna 700 keer gedeeld. Er zouden nog beelden gekeken worden vanuit Centraal naar de pont toe. Daar hebben we nog niets over gehoord, maar ik hoop echt dat er voor haar iemand is die zegt; ik was het, ik kom mijn excuus aanbieden en dan kan ze hopelijk verder.'

 



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2thx51h'Er%20is%20niet%20veel%20van%20over'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten