dinsdag 27 juni 2017

Iedereen op de Albert Cuyp heeft wel een mopperende-Bep-anekdote

Niemand weet hoe ze heet, waar ze woont maar iedereen op de Albert Cuyp kent de vloekende oma. Al 25 jaar komt ze mopperend langs alle kramen maar sinds zes weken is er niks meer vernomen van 'Beppie', zoals ze haar noemen.

Maar hoe vaak ze ook iedereen voor rotte vis uitmaakte, de marktkooplui van de Albert Cuyp missen haar en maken zich zorgen om Bep. 'Onze vriendin, we missen haar en we zijn op zoek op haar. We weten niet waar ze woont en waar ze nu zit, ze stiefelde altijd de hele stad door', zegt een visboer. 

Al 25 jaar
'Ik kwam haar 25 jaar geleden al tegen bij de Bijenkorf, en bij het Centraal Station. Volgens mij kwam ze altijd met de trein', zegt Margot. Verschillende tipgevers melden ook aan AT5 dat ze in de buurt van Den Haag zou wonen. Ook zou ze in de tussentijd in Leiden zijn gezien. 

Maar op de markt is ze niet meer langs gekomen, iedereen heeft wel een Beppie-anekdote. 'Ik vroeg dan weleens: "Moet je een haringkie, Bep? Ik moet je haring niet!"'. Een cafehouder: 'Als je ook maar even in de weg liep, begon ze meteen te schreeuwen: "De duivel zal je komen ophalen" en dat soort dingen.'

'Stinkende visboer!'
'Ik kwam Frans van de haringstal een keer tegen bij de Bijenkorf, allebei waren we ons zondagse goed', vertelt Margot. 'En toen kwam Beppie d'r an. Frans zei: "Ze herkent ons nooit." En toen draaide ze zich ineens om zei ze: "Ik heb je wel gezien hoor, vuile vieze smerige stinkende visboer!"haha! Ze hoort bij de markt, bij Amsterdam.'

Velen vragen zich dus af wat er met 'Bep' is gebeurd en waar ze is. Weet u waar ze is? Tips kunnen naar info@at5.nl of via Whatsapp naar 06-51190938.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2shIkCl
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten