vrijdag 30 juni 2017

Hoger beroep in zaak-Romano Oxford

Andrew T., de man die onlangs tot acht jaar cel werd veroordeeld wegens het doodsteken van jongerenwerker Romano Oxford, gaat tegen zijn straf in hoger beroep.

Dit meldt het Parool vrijdagmorgen. De advocaat van T. stelt tegenover de krant dat de Amsterdamse rechtbank volgens hem ten onrechte heeft geoordeeld dat er geen sprake is van noodweerexces in de zaak. 

Bekentenis
De 22-jarige Andrew T., heeft tijdens het proces toegegeven Romano te hebben doodgestoken maar zei dit uit noodweer gedaan te hebben. 'Toen hij mij aanviel, werd ik licht in mijn hoofd. Toen hij op de grond viel, wist ik dat het mis was. Het mes had ik niet meer vast.'

'Ik handelde niet bewust. Toen zag ik bloed op mijn handen en dacht ik "what the fuck is er aan de hand?"', zei T. eerder in de rechtszaal.  Romano Oxford bleek 13 keer te zijn gestoken in zijn borst en hals, een wond was liefst 13 centimeter diep.

Lees ook: Verbijstering in Oost om vermoorde jongerenwerker Romano Oxford



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2trrpBD
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten