zaterdag 24 juni 2017

Gewapende man Hoofdweg zat 'relaxed' in het raam: 'Op z'n telefoon ook'

Tientallen agenten, grote afzettingen en een volledig arrestatieteam moesten eraan te pas komen, om een gewapende man in een coffeeshop op te pakken. Bewoners van de Hoofdweg werden vanochtend wakker met een boel blauwe zwaailichten.

'Ik ging de woonkamer in en toen zag ik dus al die politieauto's', vertelt een vrouw die in de straat woont. 'Toen hoorde ik dus van mijn buurvrouwtje en die had ondertussen een politieagent gesproken, dat er een gewapende man in de coffeeshop hier tegenover zat verschanst en we zagen hem ook gewoon zitten. Maar voor mijn gevoel was hij gewoon heel relaxed.'

Lees ook: Man met vuurwapen opgepakt na grote politieactie op Hoofdweg

'Zat gewoon in het raam'
Ook een andere buurtbewoner vond dat de man opvallend rustig in de coffeeshop zat. 'Hij zat gewoon in het raam, op zijn telefoon ook. Dus ik dacht, nou er zal toch niet zoiets ergs aan de gang zijn, maar blijkbaar wel.'

Na enige tijd besloot de politie dat de man een te grote bedreiging vormde en dat een speciaal arrestatieteam ingezet moest worden. En dat zag er behoorlijk indrukwekkend uit, vertelt een vrouw. 'En toen kwamen natuurlijk nog de special forces noem ik ze maar. Ik noem ze maar de imkers, want ze hadden van die dingen voor hun gezicht. Zoals je een beetje in een film ziet eigenlijk.'

'Zwart doek voor gezicht'
De gewapende man werd door het arrestatieteam opgepakt en daarna ranzendsnel afgevoerd. 'Ik heb hem wel even gezien. Maar hij had een zwart doek voor zijn gezicht.'

Het is nog steeds niet duidelijk wat de man precies wilde bereiken met zijn actie. De politie laat weten dat hij mogelijk verward of onder invloed was.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2t66Ydj'relaxed'%20in%20het%20raam:%20'Op%20z'n%20telefoon%20ook'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten