woensdag 31 mei 2017

Tijdens de ramadan 's nachts naar de sportschool

Wie denkt dat het tijdens de Ramadan alleen overdag afzien is, heeft het mis. In de vierentwintig-uurs-sportschool in Noord hangen fanatiekelingen na zonsondergang nog aan de apparaten.

Na de iftar, de maaltijd die het vasten verbreekt en het avondgebed komen sportende moslims uit hele stad naar de sportschool. Bij de Basis-Fit aan de Distelweg komen de meeste fanatiekelingen rond elf uur, half 12 komen de binnen, aldus sportinstructeur Sanae Chacha: 'Want dan hebben ze hun eten laten zakken en dan kunnen ze eindelijk gaan hangen in de gewichten.'

Het zijn vooral mannen die rond middernacht in de gewichten hangen. 'Overdag merk ik dat ik minder energie heb, dus dan ben ik een halfuurtje in de sportschool, maar nu kan ik het driekwartier, een uur doen. Ik heb net een beetje mogen eten, water en een broodje en dan ga ik nu mijn oefeningen doen en dan ga ik daarna eten.'

Volgens Chacha gaat sporten en vasten heel goed samen: 'Het is ook een geestelijike discipline. De religie staat voor discipline, dus het is juist heel goed om als je het vasten verbreekt ook te gaan sporten.' 



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2smLg0J's%20nachts%20naar%20de%20sportschool
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten