vrijdag 19 mei 2017

Camerawinkel in Zuid geplunderd: 'Schade mogelijk meer dan 50.000 euro'

Inbrekers hebben vannacht een camerawinkel aan de Parnassusweg in Zuid geplunderd. De schade loopt in de tienduizenden euro's.

Slechts tien minuten hadden ze nodig. Met grof geweld wisten ze binnen te dringen waarna de vitrines met een moker werden kapotgeslagen. En ze wisten precies wat ze moesten meenemen. De duurste lenzen, camera's en andere professionele apparatuur zijn weg. 

Twee weken poging mislukt
'Ik werd vanochtend vroeg al gebeld door mijn collega. je schrikt natuurlijk. Dus ik ben meteen komen kijken om het slagveld te zien', zegt Henk Tito. 'Als ik nu een schatting moet maken van de schade, die ligt rond de 50.000 euro. Misshcien wel 100.000 euro. En dan tel ik de ramen en de vitrines niet mee.'

Het was niet de eerste keer dat Kamera Express doelwit was. Twee weken geleden was de vooruit al kapot gemaakt. 'We hebben een goed alarmsysteem, paaltjes voor de deur en rolluiken.Maar het is ze nu toch gelukt', treurt Tito.

'Uiteraard zijn we verzekerd maar hier zit je toch niet op te wachten. We willen verkopen.' De inbraak in de camerawinkel is uiteraard wel goed op camera vastgelegd, de politie heeft de zaak in onderzoek.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2r08tcx'Schade%20mogelijk%20meer%20dan%2050.000%20euro'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten