zaterdag 20 mei 2017

Baarddragers bijeen in West: 'Het is mijn leven'

Op Beardsterdam gaat het het hele weekend over gezichtshaar. Het is het grootste baardenfestival van Europa en alle facetten komen aan bod.

Een baard is voor de eigenaar niet zomaar iets ('Het is mijn leven'), er zit vaak een heel verhaal achter. 'Ik had altijd een vlecht in mijn haar maar toen ik kaal werd, wilde ik heel graag een vlecht behouden', zegt de drager van een imposante dubbelgevlechte baard.

'Vroeger hadden mensen van adel een gespleten baard. Dat was dan een knipoog naar de oude Vikingen, waar ik een hoop respect voor heb. Toen is het dit geworden.' De één houdt het dus bij één style, de ander probeert nog eens wat uit. 

'Ik heb een Mexicaantje gehad, een Frans potlood en ook twee dagen een Charlie Chaplin-snorretje gehad, haha. Die heb ik er snel afgehaald, iemand anders uit de geschiedenis bleek deze ook te hebben gehad.', zegt er één. 'Nu heb ik een Bayerischer Schnauzer. Hij kan in de weg zitten maar voor zoenen is het heel lekker.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2r3UqCF'Het%20is%20mijn%20leven'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten