woensdag 31 mei 2017

Andrew T. stak dertien keer in op Romano: 'Hij is gevoelloos, een ongeleid projectiel'

Zelfverdediging of niet, het lijkt er op dat Andrew T. in een vlaag van woede en jaloezie vorig jaar op de 23-jarige Romano Oxford heeft ingestoken. 'Romano zag in iedereen het goede. Het is extra cru dat juist hij op zo'n gewelddadige manier aan zijn einde is gekomen', zei zijn zus vandaag. Het Openbaar Ministerie eiste twaalf jaar tegen T.

De 22-jarige Andrew T., gaf eerder al toe Romano te hebben doodgestoken maar zei dit uit noodweer gedaan te hebben. 'Toen hij mij aanviel, werd ik licht in mijn hoofd. Toen hij op de grond viel, wist ik dat het mis was. Het mes had ik niet meer vast.'

Lees ook: Verbijstering in Oost om vermoorde jongerenwerker Romano Oxford

'Ik handelde niet bewust. Toen ik zag ik bloed op mijn handen en dacht ik "what the fuck is er aan de hand?"' Romano Oxford bleek 13 keer te zijn gestoken in zijn borst en hals, een wond was liefst 13 centimeter diep. 'Het is nooit mijn bedoeling geweest om hem te doden. Ik wilde niet vechten, ik wilde alleen antwoorden.' 

T. was door zijn ex gebeld om naar de echokliniek in Oost te komen, Romano was daar ook. 'Het leek toen alsof hij mij iets wilde aandoen. Mijn ex riep nog: "Ik ben niet zwanger.' Van het steken zelf kan Andrew T. zich niets herinneren.

abc5media_image_1

'Karma is een bitch'
Vandaag lazen twee zussen en de moeder van Romano een verklaring voor in de rechtbank. 'Ik vond het erg dat iedereen door social media al eerder wist dan mijn moeder dat Romano dood was', sprak een zus. 'De dag na de moord mochten we hem zien, gelukkig is mijn laatste beeld van hem met een glimlach op zijn gezicht.'

'Ik geloof dat de dader zijn straf zal krijgen door zijn leven te leven. Karma is a bitch, hij zal altijd een moordenaar blijven', sprak een oudere zus. De verdachte maakt een verwarde indruk, vindt de moeder van Romano Oxford. 'Ik vraag me af of T. weet wat hij ons heeft aangedaan. Ik vind hem gevoelloos en een ongeleid projectiel.

'Het meeste wat ik mis aan Romano is zijn nieuwsgierigheid en gebabbel. Hij was de gangmaker en vredestichter van de familie. Het is zo stil in huis.'

abc5media_image_2

Lees ook: Familie en vrienden nemen afscheid van Romano: 'Hij bracht rust'

Ook van de ex-vriendin van de verdachte, het meisje waar het allemaal om leek te draaien, werd een verklaring voorgelezen: 'Ik loop met een heel groot schuldgevoel rond. Door mij was er contact tussen hem en Andrew T. "Wat als..." denk ik vaak.

'Soms wilde ik zelf niet meer leven. Andrew T. heeft ooit gezegd dat hij mijn leven zou verpesten, dat is hem gelukt.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2rk9MA8'Hij%20is%20gevoelloos,%20een%20ongeleid%20projectiel'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten