woensdag 31 mei 2017

Amsterdammer bedankt omstanders na scooterongeval: 'Wat waren jullie lief!'

'Wat waren jullie lief! En wat deed het mij veel goeds dat jullie mij allemaal te hulp schoten.' Met die woorden bedankt de Amsterdamse Servio de voorbijgangers die hem twee dagen geleden te hulp schoten toen hij op zijn scooter werd aangereden door een auto. Het bericht is op Facebook al ruim duizend keer gedeeld.

De dankbare Amsterdammer kwam maandagochtend met zijn scooter ten val na een botsing met een auto. Terwijl hij op het wegdek lag, schoot een zestal Amsterdammers hem te hulp. 'Ik werd veilig op de stoep geholpen. Een lieve jonge vrouw met hondje zorgde dat mijn ademhaling en ik rustig werden', zo schrijft Servio.

Hij beschrijft hoe een man een een arm om hem sloeg, terwijl een jongen hem een flesje water aanreikte. Een andere man kwam bij hem staan en had het kenteken en merk van de auto genoteerd. 'Jullie namen allemaal de tijd om dienstbaar te zijn. Bleven wachten op de politie en ambulance gaven getuigen verklaringen en hielpen waar jullie konden.'

De Amsterdammer is in het ziekenhuis behandeld aan zijn verwondingen. Martine, de behulpzame vrouw met het hondje, wist Servio's nummer te achterhalen en nam nadien contact op om te vragen hoe het met hem gaat. 'Barmhartigheid in zijn puurste vorm en prachtig momentje die ik jullie ook toch echt even moest vertellen.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2sotyKt'Wat%20waren%20jullie%20lief!'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten