woensdag 26 april 2017

Koster en Hoogendijk stoppen bij Ajax-vrouwen

Daphne Koster (36) en Anouk Hoogendijk (31) hebben besloten om na dit seizoen te stoppen bij de Ajax-vrouwen. 'Het is mooi geweest', aldus Hoogendijk.

Koster en Hoogendijk speelden beiden sinds 2012 voor Ajax, al maakte Hoogendijk nog wel een uitstapje naar de vrouwen van Arsenal in 2014. 

'Eerste wedstrijd op volgepakte Toekomst'
'Daphne en ik waren de eersten die tekenden voor Ajax. We besloten de stap te nemen, zodat de rest hopelijk snel zou volgen', vertelt Hoogendijk op de site van Ajax. 'Binnen mum van tijd hadden we een team bij elkaar. We speelden onze eerste wedstrijd tegen Heerenveen op een volgepakte Toekomst. Een geweldig moment!'

Koster vertelt hoe ze op haar 31ste plots de kans kreeg om voor Ajax te gaan voetballen. 'Ik heb geen moment geaarzeld, daar moest ik bij zijn. Elke keer weer dat prachtige shirt aantrekken blijft speciaal. Die klik die ik met de club heb gaat nooit meer weg, gestopt of niet.'

'Lucky Ajax'
Wat beide dames precies gaan doen is nog niet duidelijk. Koster gaat het voetballen in ieder geval niet vaarwel zeggen. 'Misschien scout Sjaak Swart me wel voor Lucky Ajax'. Anouk Hoogendijk denkt wel in een andere richting: iets met communicatie en PR.

Voor nu focussen de vrouwen zich nog volledig op het seizoen. Op vrijdag 2 juni speelt Ajax tegen PSV in de bekefinale en komende vrijdag treffen de twee ploegen elkaar ook in de kampioenspoule.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2oLijtR
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten