dinsdag 25 april 2017

Eigenaar pand illegaal goktoernooi: 'Ik ga toch geen spullen stelen als ik weet dat de politie komt'

Het in beslag nemen van zeven pokertafels uit een pand in Westpoort ging vandaag anders dan gepland. Twee weken geleden werd er een inval gedaan bij een illegaal pokertoernooi. Toen de tafels vandaag opgehaald zouden worden door de politie, had de eigenaar ze al ingepakt. Om te helpen, zegt hij. Maar bij de politie bestond de angst dat hij ze zou stelen.

Toen eigenaar van de tafels, Don Strop dat hoorde, kon hij z'n oren niet geloven: 'En dan krijg ik te horen dat ik goederen uit het pand ontvreemd, dat ik aan het stelen ben. Natuurlijk wilde ik dat niet. Ik ga toch niet op klaarlichte dag, als ik weet dat ze komen, goederen weghalen.'

Lees ook: Politie doet inval bij pand in Westpoort waar illegaal gegokt werd.

'Wij doen niks verkeerds'
Strop verhuurt het pand aan mensen of verenigingen die willen pokeren, zonder dat er om geld wordt gespeeld. Maar de inval op 12 april werd gedaan, omdat justitie vermoedde dat er wél om geld werd gepokerd. En dat mag niet zonder vergunning. Maar volgens Strop kan hij er niks aan doen dat zijn huurders om geld spelen: 'Wij doen niks verkeerd. Het is de verantwoordelijkheid van de huurder wat er in het pand gebeurt.'

Maar de politie denkt daar toch anders over. Agenten hebben gerapporteerd wat er vandaag gebeurd is. Justitie gaat oordelen of het handelen van Strop strafbaar is. Een politiewoordvoerder wijst de pandeigenaar op zijn verantwoordelijkheid: 'Die ligt in principe bij degene die het pand verhuurt. Wie daar nu bij betrokken zijn, moet nog uit onderzoek blijken. Daar kan ik nog geen uitspraken over doen.'

Bij de inval twee weken geleden zijn twee verdachten aangehouden. Zij zijn inmiddels weer vrijgelaten. Het onderzoek naar de zaak loopt nog. 

 

 



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2q2LGMh'Ik%20ga%20toch%20geen%20spullen%20stelen%20als%20ik%20weet%20dat%20de%20politie%20komt'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten