zondag 26 maart 2017

Toeristen moeten wennen aan cashloze bussen in Amsterdam

Vanaf vandaag kan er niet meer met contant geld worden betaald in bussen van het GVB. De maatregel is bedoeld om overvallen op chauffeurs te voorkomen. Op het Centraal Station was dat het met name voor toeristen even wennen.

'Nee dat wist ik niet. Bedankt dat je het mij vertelt. Ik ben erg blij dat ik het nu weet', reageert een toerist. Ook een andere reiziger wist nog van niks: 'Als je in Amsterdam woont dan ben je gewend aan deze situatie. Maar als toerist hoor je die informatie te krijgen.'

Lees ook: Vanaf eind maart geen cash meer in GVB-bussen: Nachtbus al eind deze maand cashloos

De maatregel is bedoeld om te zorgen dat er geen bussen meer worden overvallen. Volgens het GVB was er nadat er zes overvallen in drie maanden tijd geen andere keus. Een maatregel waar veel Amsterdammers begrip voor hebben: 'Ik denk dat met name personeel zich onveilig voelt, 's avonds 's nachts, dus ik begrijp het wel dat je dan geen contant geld meer wil hebben.' En: 'Als er geen cash geld is kan het niet beroofd wordt.'

Lees ook: Overvallen buschauffeur: 'Het liefst stop ik, maar dat kan niet'

Het GVB wil het contant betalen later dit jaar ook in de trams afschaffen.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2ok5xlq
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten