maandag 27 maart 2017

Even snel sigaretten halen in West: 'Mijn scooter was binnen vijf minuten gejat'

Hij lijkt wat in zijn jas te grabbelen, op zoek naar zijn sleutels en vervolgens stapt een jongen in doodse kalmte op een scooter en rijdt weg. Het is alleen niet zijn scooter, maar wel die van Jakub die even sigaretten was gaan halen in een avondwinkel op de De Clercqstraat. Gelukkig legde een bewakingsvideo de diefstal vast.

'Mijn scooter was binnen vijf minuten gejat. Ik was binnen bij de avondwinkel en dat heeft drie minuten, of misschien vijf geduurd. Mijn grote fout is dat ik er geen kettingslot om heb gelegd', vertelt Jakub. Zijn scooter werd afgelopen vrijdag tussen 23.50 uur en 23.55 uur gestolen. Eerst dacht hij nog dat iemand een vergissing had gemaakt, omdat er een soortgelijke scooter dichtbij geparkeerd stond.

'Ik had gezien dat de avondwinkel een beveiligingscamera had hangen en en eigenaar heeft me toen geholpen met de beelden', vertelt Jakub. De dief bleek vol in beeld te staan tijdens de diefstal. Als afleiding doet de dief net alsof hij op zoek is naar de sleutel van zijn scooter. Met zijn rug naar de camera forceert hij het startslot en rijdt heel rustig weg. De diefstal neemt nog geen minuutje in beslag.

Jakub is meteen met de beelden naar de politie gegaan en heeft aangifte gedaan. 'Ik ben heel erg boos. Het was geen hele nieuwe scooter. Maar ik gebruikte hem wel iedere dag voor werk, nu moet ik steeds met de metro. Ik heb heel hard gespaard voor die scooter en nu is hij gewoon gejat.'

De politie is op de hoogte van de diefstal en heeft de beelden ontvangen. 'Er wordt nu door de recherche gezocht naar de identiteit van de dader', vertelt een woordvoerder. 'Maar er is voor zover bekend nu nog niemand opgepakt.'



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2n9COjf'Mijn%20scooter%20was%20binnen%20vijf%20minuten%20gejat'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten