maandag 27 maart 2017

Demonstraties bij staatsbezoek Argentijnse president: 'Er zijn 30.000 politieke gevangenen verdwenen'

Het staatsbezoek van de Argentijnse president Mauricio Macri aan Nederland gaat gepaard met demonstraties aan beide kanten van de Dam. Eén groep scandeerde steun voor de president, aan de andere kant waren tegenstanders die hun ongenoegen uitten onder de noemer 'Macri no grata', Macri is ongewenst.

'Ik sta hier te demonteren tegen het staatsbezoek. De president van Argentinië is bezig met repressie en bezuinigingen. We staan hier te roepen voor mensenrechten en democratie', zegt een demonstrant. Een ander: 'Er zijn 30.000 politieke gevangenen verdwenen. De president ontkent dat. Het volk heeft honger en hij speelt hier mooi weer.'

Lees ook: Lid erewacht onderuit bij bezoek president Argentinië

Er waren ook toevallige voorbijgangers: 'Eén of andere grappenmaker komt hier naartoe. Ik weet het niet. Argentinië, klopt dat? Ik vind het heel erg overdreven zo'n ontvangst. Moet je kijken wat het kost. Een zooitje van die cowboys eromheen. Dat kost allemaal geld. Dat er nog mensen komen kijken. Ik wacht op een winkel die om 11.00 uur opengaat. ' En: 'Ik vind dat het veel te veel opsmuk is voor weinig.'

Lees ook: Deel binnenstad op slot in verband met Argentijns staatsbezoek

Vanwege het staatsbezoek ondervond het verkeer vandaag in het centrum flink wat hinder. Inmiddels zijn die problemen voorbij.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2mIcksV'Er%20zijn%2030.000%20politieke%20gevangenen%20verdwenen'
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten