zaterdag 25 februari 2017

Weer grote storing bij Ziggo: sommige klanten zonder internet

Ziggo kampt sinds zaterdagavond met een landelijke storing. Dat meldt allestoringen.nl. Sinds 19.10 uur is er een storing volgens de website en er komen storingsmeldingen binnen vanuit het hele land. Volgens het telecombedrijf ligt de oorzaak in Amsterdam.

Waar normaal een paar meldingen per uur binnenkomen over storingen bij Ziggo kwamen op het hoogtepunt rond 23.00 uur 688 meldingen binnen. Ook op sociale media regent het klachten over internet- en televisieproblemen.

Klantenservice
De klantenservice van Ziggo is door de storing niet te bereiken. Zo blijkt uit een bericht op de website van het telecombedrijf: 'Door een storing is onze klantenservice telefonisch niet bereikbaar. We werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.'

Een klantenservicemedewerker van het bedrijf bevestigt via Twitter dat de klantenservice al sinds 19.00 uur zaterdagavond niet te bereiken is.

De oorzaak van de storing is nog onbekend. Volgens techwebsite Tweakers hebben Ziggo-klanten vooral problemen met de internetverbinding die traag is of soms helemaal niet werkt. Sommige klanten kunnen geen televisie kijken.

AMS-IX
Vrijdag kampte Ziggo ook al met een landelijke storing. Volgens Ziggo lag de oorzaak van de problemen bij het internetknooppunt Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX), waar een storing zou zijn geweest. AMS-IX ontkende dat de problemen daar zijn ontstaan. 'AMS-IX heeft wel een storing gehad rond 10.00 uur, maar dat was op een dienst waar Ziggo geen gebruik van maakt. Die storing duurde maar een kwartiertje', liet een woordvoerder weten.



from AT5 - nieuws http://ift.tt/2mqW1Ns
via IFTTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten